Mój chleb na zakwasie

Chleb na zakwasie wypiekam od około 5 lat, przez ten czas wypracowałam swoją własną recepturę. Opierałam się na tradycyjnych metodach przygotowywania chleba i własnych smakowych doświadczeniach. Charakteryzuje się on tradycyjnym smakiem, jego konsystencja jest dość zwarta i wilgotna. Przy prawidłowym przechowywaniu potrafi wyśmienicie smakować nawet po dwóch tygodniach.


W składzie mojego ciasta chlebowego znajduje się mąka żytnia razowa, mąka pszenna razowa, woda, maślanka, płatki owsiane, naturalny zakwas żytni (wyhodowany przeze mnie na bazie mąki żytniej i wody - bez dodatków), mąka pszenna, mąka ziemniaczana, naturalny miód i sól himalajska. Są to wszystkie składniki - nie ukrywam, ani nie dodaję nic innego.

NIE JEST to zatem chleb DLA ALERGIKÓW, zawiera mąkę z glutenem, maślankę z mleka i miód.



Chleb może być bez dodatków lub z dodatkami. Preferowaną przeze mnie samą jest wersja z ziarnami, w której dodaję ziarna słonecznika i siemię lniane. Moi domownicy wolą chleb z żurawiną a ja ze śliwką suszoną. Choć bez dodatków jest również smaczny.
Waga bochenka to ok. 1kg, chleb piekę w standardowych formach, potocznie nazywanych keksówkami.



*** U W A G A ***
CHLEB PIEKĘ TYLKO NA ZAMÓWIENIE - nie posiadam żadnego magazynu z dostępnymi zasobami. Ogłoszenie jest dostępne na Allegro Lokalnie. Ze względu na dużą wilgotność ciasta po upieczeniu, chleb nie może być umieszczony w szczelnym foliowym opakowaniu, zatem wysyłka niestety nie jest możliwa. Z tego względu oferuję TYLKO ODBIÓR OSOBISTY w Warszawie.






Komentarze