Kolorowanki dla dorosłych

  Historia z kolorowankami zaczęła się, gdy splot wydarzeń w moim życiu doprowadził mnie w końcu do załamania psychicznego i depresji. Gdy trafiłam na terapię, moja terapeutka proponowała mi kolorowanie jako formę terapii - nie dawałam się namówić, wydawało mi się to zbyt infantylne, poza tym do tego potrzebne było skupienie, którego mi totalnie wtedy brakowało. Mój stan pogorszył się i trafiłam do szpitala. Tam, po włączeniu do terapii leków, mój stan zaczął się stabilizować. W naszej szpitalnej świetlico-jadalni były kredki i kolorowanki. Inne dziewczyny siadały sobie w wolnym czasie i kolorowały, w końcu i ja przysiadłam się do nich i wciągnęłam w ten temat. Gdy uzyskałam pozwolenie od lekarzy na opuszczanie oddziału z grupą - wybrałam się na wycieczkę do szpitalnych sklepów. W jednym z nich, przy bramie szpitala były czasopisma wśród których znalazłam jedno z kolorowankami - Wielką księgę malowanek. Od tej pory miałam własną malowankę, którą postanowiłam kolorować strona po stronie - bez wybierania co mi się podoba a co nie. Po pewnym czasie poprosiłam, by rodzina przywiozła mi z domu moje własne kredki, które miałam jeszcze z czasów pierwszych studiów. I tak zaczęła się ta historia. Za mną wciągnęły się też inne dziewczyny z oddziału, które dotąd twierdziły, że nie dadzą sobie z tym rady i razem sobie siedziałyśmy i kolorowałyśmy. 

Po opuszczeniu szpitala nadal kolorowałam moją Wielką księgę malowanek, rozbudowałam moją kolekcję kolorowanek i kredek. Zaczęłam śledzić kanały na Youtube o kolorowaniu, rysowaniu, kolorowankach, kredkach, technikach, a wieczorami oglądając seriale kolorowałam moje kolorowanki. Dziś odłożyłam je do archiwum - zarówno kredki, których uzbierałam kilka kompletów, jak i samych książek. Wielkiej księgi malowanek nie ukończyłam, ale większa część stron jest w niej pokolorowana. 

A oto zeskanowane rezultaty mojej terapeutycznej pracy. Pierwsze strony mojej Wielkiej księgi malowanek z serii Malowanki Antystresowe:

kolorowanka


Sowa była kolorowana kredkami Conte - co to ładnie wyglądają a w ogóle nie mają pigmentu, przy czym są mega twarde i do niczego się nie nadają.

kolorowanka

kolorowanka

kolorowanka opos
Do tego obrazka dodałam sobie jakieś inspirujące cytaty

kolorowanka syrena

kolorowanka flaming

kolorowanka - kwiaty - mandala

kolorowanka kobieta w kwiatach

kolorowanka witraż

kolorowanka koliber

kolorowanka pingwin

kolorowanka mandala

kolorowanka - kwiaty

kolorowanka słoń

kolorowanka sowa

kolorowanka mandala pióra

kolorowanka flaming

kolorowanka

kolorowanka rekin

kolorowanka

kolorowanka rajski ptak

kolorowanka muchomory

kolorowanka motyl

kolorowanka paw

Powyższe kolorowanki kolorowałam będąc w szpitalu. Kolorowanki kolorowane w domu czasem podpisywałam datą, kiedy je kolorowałam i nazwą kredek, których używałam.

mandala sushi
sushi mandala

kolorowanka dynia

kolorowanka bóbr

kolorowanka rajski ptak

kolorowanka kwiaty

kolorowanka york

kolorowanka mandala

kolorowanka kury

kolorowanka kwiat

kolorowanka kwiatowe włosy

kolorowanka mandala

kolorowanka nietoperz

kolorowanka bombki

kolorowanka Panda

kolorowanka kozioł

kolorowanka papuga

kolorowanka jeże


Inna seria książeczek do kolorowania, o połowę mniejsza od Wielkiej księgi malowanek, bo w formacie zeszytu A5 jedna z motylami, a druga z cytatami o radości.

kolorowanka motyle

kolorowanka motyle

kolorowanka radość

kolorowanka radość

Na koniec tego wpisu - bo kolorowanek do zeskanowania jeszcze powinnam znaleźć - okładka notesu - też kolorowana przeze mnie

kolorowanka notes


Komentarze